Got some tickets!!!~

Bestnyer dapat SAMAN!!!~
11 Jun 2010 : 6.30 am : Jumaat yg berkat.....!!!

Hari nie hari jumaat....aku mcm besa la bgun pgi gi anto kwn aku nek bas kt seksyen 2..... mgu nie time aku tuk parking luar sbb memb umah aku ade sorg tue da bwa kete la plak....kalo x aku la satu2 nyer dak umah yg ade kete....huhu!!!~ Aku parking luar yg dekt ngan pokok kelapa sawit tue....tepi jalan la...ala...yg dekat pangsapuri baiduri tue..... =)

Sekalinyer aku g ke kete pgi tdi...hah!!!~ aku da nmpk da.....abis la...kene saman lgi...!!!~ hurm.... memb aku ckp, kumpul kn jer...mgu ni aje aku da collect 2 saman....kalo 2 mgu lgi aku parking luar aku dpt g saman....aku simpan lgi....buat koleksi....nt aku masukkan lam frame...!!!~ SAMAN MBSA. Apekah???!!!~

Aku xphm betulla....nape la diorg tu xphm bahase....ke kitorg yg xphm bahase nie? confius..!!~ Hari itu aku ade sembang ngan bahagian pengurusan pangsapuri baiduri tue berkenaan kawan aku yg kne saman parking kt luar.....dia ckp;
" Kami da bagi surat n anto email kt pihak MBSA...bukan sekali tpi berkali2. Kami dah explain tntg ketidakcukupan parking lot didalam pangsapuri sebab setiap rumah cume ada 1 parking tapi yg duduk disitu kebanyakannyer penyewa n setiap rumah memiliki lebih dri 1 kereta. Jadi, kami dah minta kebenaran tuk dibenarkan parking didalam kompaun baiduri...iaitu yg dekat ngan tepi jalan tue la asalkn xmengganggu lalulintas...nampaknyer masih belum berhasil lgi...mereka masih mengeluarkan saman.."
Aku?...senyum je le bile aku lak yg dpt saman tue pagi tdi...huhu!!!~ setahu aku la, tempat aku parking tu xde la mengganggu lalu lintas, pun kene jga. hurm....!!~ mungkin ade org penduduk yg mengadu kut tntg kenderaan parking yg mengganggu laluan nk masuk ke dlm pangsapuri tpi selama 3 bulan aku parking dalam, elok jer selamat aku msuk....sbb aku phm org yg parking tepi2 tu pn cube parking sebaik mungkin, seperti mne aku kalo parking kt luar...kasi rapat kt divider sbb xnk nt ganggu laluan kete nk kuar masuk....tp nape diorg xphm? aku agak, diorg ni xpndai bawa kete kut....sbb tue xpndai nk elak kete yg xbergerak....!!~ =) Kalo dah kete xbergerak pn xreti nk elak...mcm mne nk elak kete yg bergerak? hurm.....!!!~

tapi aku mmg ssh nk puaskan hati aku, xpe...nanti aku lak g anto surat ke MBSA...hahaah!!~ kasi tgkp gmbo skali....skali ngan surat tunjuk sebab n juga surt dri pihak pengurusan supaye diorg leh beri kelonggaran n saman sape2 yg letak kete cm hampeh jer...!!~ baru la adil n saksama...sekurg2 nyer diorg akn beringat supaye parking baik2 tuk kesenangan n kemusahan org lain. betul? agak2 leh ke aku buat gitu? hurm....!!!~

0 comments: