Life....Unpredictable!

Hidup ini memang susah untuk dijangkakan. Hari ini saja beberapa perkara yang tidak disangka telah berlaku.

Bos bersembang dan bercerita dengan staff bawahnya. bukankah itu satu yang pelik? Waku kerja boleh ajak bersembang...Hahaha!!...

Semalam, aku mendapat panggilan interview dari pihak Kolej Politek MARA Cheras. Tapi yang peliknya, setelah aku hantar resume beria-ria...boleh pulak mereka bagi aku post lecturer Science Computer....Manalah aku layak tuk ajar subjek tue. Kalo pasal perpustakaan tue boleh la juga, pasal komputer yang asas2 tue boleh la...kalo dah dalam-dalam...tak berani nak ambil risiko la. Kesian budak-budak, orang yang tak layak pulak yang mengajar.

Dan disebabkan itu, aku telah bertanya kepada kawan aku yang kerja disana, maklumla....kalau tak ada orang dalam, memang susah la nak masuk. Tapi alhamdulillah...tak lah sepenuhnya dibantu, dia cuma tolong panjangkan resume aku ke pihak HR jer...huhu...

Setelah berbincang, maka aku membuat keputusan untuk tidak menghadiri interview itu. Lebih baik tarik diri lebih awwal daripada pergi ke interview itu yang dah semestinya bukan bidang kemahiran kita. Bahaya!!

Selesai lah bab interview. Walaupun aku ni tak berapa suka mengajar, tapi best juga bila dapat budak-budak yang sporting, yang pandai, yang berdisiplin...kan? Semalam diorang ade buat presentation final project. Aku review dan bagi markah jer. Memang boleh harap la diorang nie. Tak macam budak kelas aku yang lain. Dan disebabkan itu, aku bagi la markah tinggi tapi tetap juga xramai yang dapat A. Tak apalah, diorang perlulah mendapat markah yang selayaknya untuk mereka supaya mereka beringat. Nanti kelas lain dan semester lain, buat lah lebih baik dari semester ini.

Minggu ini nak balik rumah ke ek? Macam malas jer. Tapi dah terlanjur bercakap kat mak akan balik minggu nie. hmm...cam ne ek? tak apelah, nanti bagitau je la kalo malas nak balik. hihi!!! jimat kos sara hidup...Haha!!

0 comments: