BeRsEraH....BeRtAwaKaL....

Ahad : 2.30 pm : 18 Julai 2010...
BerMuLanYa SebUaH KisAh.....

* Alamak.....Salah pilih la plak...!!!~

Usai solat Zuhur...Aku berkira-kira nak pergi ke tidak...tpi seigat aku, aku dah berjanji....tp debaran tu masih ada. Aku pun mengambil Al-Quran n membacanya sebanyak 4 muka surat.... Setelah itu aku berdoa la moga aku dilindungi oleh-Nya....hurmmm.....lama sgt dah ni xbertemu lelaki ajnabi!!!~ Bersiap ala kadar...aku mengenakan selipar hitam biasa aku tu jer...kasut tinggi??? malas la nk pakai...buat sakit kaki je nt...ala...kawn je pun...watpe nk berlawa2 sgt...!!!~ then..aku bergerak ke kedai itu...kedai yg membuatkan aku kenyang selalu tue....hihih!!! Dia da menunggu....Masuk je dia lam kete...aku xckp bnyk trus blah...!!!~ hurm...tujuan: ke Jusco Bukit Raja utk tgk wayang citer yg aku sndiri xpasti lgi...hihihi!!~ sekali aku tersilap pilih citer la....nape aku leh lupe eni pesan "Citer the backup Plan nie xsesuai la tgk ngan lelaki..."....alamak....wa sudah terpilih la...tiket sudah dibeli la....alamak...!!!~ Abisla aku....masuk je panggung....citer pn start....hurm....aku n dia terkedu...xtau nk respon cm ne....erk!!!~ apekah??? bek aku amik citer "despicable me" yg di rate kn 10 star oleh cik eni tue....credit to eni lgi ek!!~ Sumpah!!!~ xmo tgk citer cm tu lgi....walaupn ade part yg best tp errrr......xkn la mule2 kua ngan dak ni da g tgk citer tue....!!~ Tidak!!!~

* Dah Hilang KemPunaN Aku......

Time to eat.....!!! i like....!!~ tp nk mkn ape ek? kt mne?? bile aku diminta membuat kptsn lgi....aku serabut la...tdi dah slh pilih dah....kang tkut salah pilih lgi....!!~ Hurm....tp aku teringat lak yg aku teringin nak mkn otak2 ngan satay....xsangka, ade lak org offer nk belanje!!~ Apa lgi..."Sye nk mkn otak2 la....ngan satay skali boleh??!! tp jgn la bnyak2 tau!!~" opps!!~...i terorder over lak!!! errr....alang2 dah ditanye....order sudah!!!.... Makan sambil chit chat sume2 citer la...yg aku xpasti knpe aku leh story kt dia la...on our 1st meet??? hurm....kenapakah??? Boleh plak dia ckp..."oh..!!~ Awak ade mulut rupenyer...dri tdi penat sye je ckp sorg...skrg bru dgr suare awk..!!~" Segannyer aku......xmo ckp dah!!~ tpi xleh jga sbb topiknyer best!!~ Aku dgr citer pengalaman hidup dia smpila dia jdi dia yg sekarang....kisah cinta dia...sampai la ketakutan dia sekarang.....kisah keluarga dia...smpi la aku rse aku dah jdi sebahagian keluarga dia....(tp mmg rse cm da jdi pn sbb da lme kenal mak ayah dia...hihihi......) Pukul 10 mlm....balik!!!~ Sambung lak citer kt umah ngan kwn2 umah...waaahhhh!!! pengalaman pertama la selama 2 thn!!!~

* Aku DaH KhaTaM.....

Aku dah khatam bace buku "Hebatnya Kuasa Istikharah" karangan Imam Musbikin. Kalo ikutkn mmg la bosan je bndenyer tp sebenarnya sgt la bnyk manfaat n ilmunyer....aku sgt2 ske....hihihi...ape2 pn aku merasakan apa yg ade lam buku tu boleh aku praktikkn....malah mmg patut pun. ape xnyer....istikharah tu kn ke tangga tuk kite berkomunikasi ngan Allah....tangga tuk kite memilih takdir yg lebih baik utk kite....tangga yg dibina utk kite membuat keputusan yg lbh baik. N aku skrg sdg menghadapi permasalahan yg berkaitan jodoh. jadi aku akn mengaplikasikan keseluruhannyer yg dikatakan dlm buku itu utk mendpt keputusan yg terbaik buat aku kini n selamanya.....huhu!!!~ aku akan membaca buku seterusnya plak selepas ini....nantikan nukilanku yer...!!!~

1 comments:

FAIZZUDIN ZAKARIA said...

sakit mata aku baca blog ko..huhuhu..berwarna sungguh...