Cont : JoDoH iTu RaHsIa AlLah....

Ahad : 9.00 pgi : Pasar Pagi Padang Jawa...
Jom Cari barang Dapur!!~

Pagi ini sangat indah!!~....Alhamdulillah...hidup lgi aku untuk hari ini. Aku menyambut pgi dengan solat subuhku. Walaupun dah layak dinamakan subuh gajah...hihihi!!~ Insyaallah akan cuba diperbaiki... Hurm....ok, nak dijadikan cerita...lepas je subuh, aku mengaji la dlm gelap bertemankan lampu kamera tepon aku tue....terang jga la...bukan ape, xnk mengganggu tidur teman bilik yg lain. Selesai mengaji, hari kelihatan dah terang sket, aku naik katil n buka buku sebab mata clear xde rasa mengantuk. Mungkin sebab mengaji pgi nie...hurm...!!~ Aku pun golek sana golek sini membaca n memahami akan intipati buku : 'Hebatnya Kuasa Istikharah'. Lagi beberapa helai je yg tgl. Aku cume membaca bile aku berasa lapang hati. bukan ape, senang nk terima masuk dalam pale n hati....kan!!~

Pukul 8.30 pgi, aku bangun n mandi....niat dihati nk pegi pasar pagi beli barang dapur...member atas katil aku da siap2 g ke UiTM....dia ade kelas....hihi!!~ budak master..... hurm....Aku lak siap2 mandi sume. kawan katil sebelah aku pun bangun. n siap2 gak nk g pasar ngan aku. Selesai je siap2 kitorg pun gerak la....merempit r ngan kete buruk aku tue!!!~ hihihi......

Selesai membeli brg2 tu sume, kitorg pn balik...sampi je ke umah aku siang la ikan tue...bersihkan la sume2 yg dibeli tdi supaya xla busuk nt....huhu!!!~ Selesai je sume, member2 da tgu tuk mkn pagi...mase tu dah kul 10.45 dah...dah xde pagi sgt dah.....tpi hari redup la...mcm nk hujan.....makan la kami n bersembang2 la kami sebab nanti si Yani ngan Aishah nak lik ganu dah.....so, sembang2 la....cube meninggalkn kenangan tuk diorg kenang aku...!!~ Aku menyanyi lagu yg kat ikan time tuh...!!~ iklan Alif...minyak masak tue....

"...Bila rindu..." aku da xigt dah ape lirik seterusnya...hihih!!~ dgr sndiri yer nnti...

Lepas je diorg bergerak balik, aku msuk bilik....buka lappy n nak update blog la niat dihati. tibe2 adik aku tepon....tau ape dia nak??? ritu tnye pasl bola mase time FIFA tue. Malm nie bola tv bape la...ape lawn ape la...hurm.....

"Akak, aku nk buat ayam golek ni yg bakar lam oven tue....ape ek nk letak? cm ne nk buat??"

Aku terkebil2...aku ckp nt aku igtkn balik resepi dia n tepon aku balik dlm 5 min. lepas je dia letak tepon, tepon aku bunyi lgi...Aku pelik, sape pulak tepon nie.....Alamak!!~ nak angkat ke x nie??? hati aku berteka-teki la plak.....tapi jari aku da tekan da button tepon....

"Hello...Assalamualaikum...Awak buat ape?"

Sebelum tu kitorg da bermesej da n aku da ckp aku nk layan memb2 aku dlu, nnti la borak. xlame pastu aku ckp la aku xde kedit yg bnyk...kalo da senyap tu aku da abis kedit la tu. tapi dia stil msj lgi smpi la aku terpakse pinjam tepon memb nk bls...tue agaknyer dia call tu...!!~

"Waalaikumsalam....xde buat ape...igt nk update blog"

Aku bersembng2 la ngan dia smpi la adik aku call blik, aku stop sembang n setelkn ngan adik aku dlu...da bg resepi tu n bincg2 sket cm ne nk buat sume....dia pn puas hti n letak tepon pas say thanks.... hurm.....dak tu cal balik n aku sembang lgi ngan dia. Punya la lame sembang rupenyer dia nak ajak aku g tgk wayang jer....hurm....tpi wktu tu tgh hujn la plak...cm ne dia nk dtg sni kn..!!~ So, aku la kne amik dia. tpi aku xkesah la...bkn xtau pn kt mne nk amik!!~ huhu!!~....

Setelah janji dibuat, aku pun meneruskan rasa hati nk mengupdate blog aku. igt! pukul 4 kt Kg Kuantan....

Apa yg aku nk citer sebenarnya ialah, jodoh itu rahsia Allah. Aku xla mengatakan yg dak laki tu jodoh aku. tapi kemungkinan tu ade. macam kita belajar kebarangkalian.... Aku mmg nak org yg baik....yg leh time aku ngan kisah silam aku yg ntah hape2 tue. org kata zaman jahiliyah r...hihih!!~ Tapi aku da insaf sekarang so, aku hrp ade la yg leh menerima aku seadanya. Walaupun rasa hati takut nk mulekan kwn2 nie...tp ape slhnyer kite cri kwn n berkwan.... org kata berta'aruf. Ewah!!!~...hihih...Walau mcmmana pun, aku menghrpkn Allah melindungi aku. Aku xletak ape2 hrpn n aku xletak ape2 perasaan...cme setiap yg hadir dlm hidup kita, perlulah kita hargai....supaya tiada penyesalan dikemudian hari.

Apa yg membuatkan aku terbuka hati nk berkawan ngan dak nie....sbb dia ckp, dia tertarik ngan senyuman aku masa aku g mkn kt kedai mak dia. n aku mne de senyum kat dia pun rse aku, mgkn secara xsedar....n aku jga mne pndi senyum....sengih reti ler...!!~ So, aku berfikir...lewat doaku disetiap solt...terselit bertemu jodoh segera. Rasa cemburu meliht kwn2 bertemu jdh n berbahagia dgn rezki n anak.....aku ingin merasainya jga. Namun, aku perlu juga berusaha....jdi, apa slhnye....kita merancang namun perancangan Allah lah yg terbaik. kalau kesukaran berlaku, rasa hati menolak...aku menjauh la...mungkin itu perancangan DIA yg Maha Agung.....

Sekadar berkongi cerita..... =)


0 comments: