JoDoH ItU RaHsIa AlLaH.....

Sabtu : 17 Julai 2010 : 8.45 pgi....
Alamak...!!~ Aku da Lambat!!~

Apakah??? lambat sudah pegi keje!!~ Hurm.....smpi je opis da kul 9.05 pgi lewat 5 min. Dah la ari Sabtu. Patutnyer kene cukup2 time jer sebab ari ni keje separuh ari jer.....hurm...itu pn leh lambat...xde motivasi betul la!!!~ Tapi niat kat ati ni bukn nk g kje sgt pun.....lebih pada nk g PPAS (Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor) sbb nk g pnjm buku tuk memb yg tgh belajar kt USIM tue.... katenyer dia xde mse nk mncri buku....maklumla....org kje smbil blajo...sibuk lak bg ceramah....lecturer dia plak nk bhn dri buku plak....xtau mne dia nk mncri...jdi mnt la tlg aku...so, aku tlg la mne yg dpt...hihi!!!~

Sebelum tu aku g mkn dlu....mkn kt kedai mkn besa kt kg kuantan tue...lame sgt da rsenyer aku xgi mkn sne...maklumla...demam lgi...cuti MC...cuti sndiri...hihihi!!~ Pastu, aku msuk ke kedai tu makcik tu menyambut aku....gembira jer....pastu aku ckp la ri ni aku lapar la....(baru pas membuang) hihihi....pastu makcik tu suh aku amik nasi...

aku ckp, "Pgi lgi nk mkn nasi....xmola...sye amik mee."

Makcik tu tibe senyum len mcm....

dia ckp kt aku...; "nie ade org nk berkenalan ngan kamu...boleh ker??"

Aku tnye la; "Eh! sape lak?...ini ker? (Anak laki dia dtg menempek sebelah mak dia tersengih2)

"Awak umur bape??" Aku diam.... "Awak amik la nie kad sye." (Sambil dia hulur kad business dia kat aku.)

Aku amik je la xbanyak cakap.....tbe2 aku jdi speachless.....Oh!! Apakah????..... kenapa lak aku nie....pas bgtau nk minum air ape...aku pn g cri tmpt lepak...aku buangkan je la perasaan terkejut aku tue....hurm...tbe2 lak...mcm xpercya...ade yg nk berkenalan lak...hahahhah!!!~ Aku sembang2 la ngan bapak budak laki tue.....pasal tebu sbb pakcik tu tgh mesin tebu time tue...hihi!!~ Ade aje topik aku nk sembang ngan diorg....aku mkn smpi selesai n byr....pastu aku balik opis.

Selesai je keje aku kt opis, ade lgi mse nie! Aku g la plak ke PPAS....cri buku n pinjam....pastu ade berbaki 2 jam lgi...aku merayau lak kt kedai buku kat PKNS. Dalam hati nk usha je la....tbe2 ntah mcm mne terbeli la plak....kopak!!~ tpi xde la mahal pn...hahah!!~ RM6.50. yg penting buku tu boleh menghilangkan rasa kurang faham aku kat topik tue...!!~ Selepas selesai...aku berjalan lgi sbb jam masih berbaki sejam. Aku g lak ke kedai buku lgi 1. usha buku2 yg aku suke n igt nk beli bile berduit nnt. hihi!!~ buat Wishlist la....hurm....berangan dah lam pale otak nk borong buku2 tue...xpn beli runcit2...2 mgu 1 buku....leh la tmbh ilmu..!!~

Tengah duk best2 dlm kedai tue, aku terganggu ngan suara budak n mak budak menjerit2 berbalah....Si anak kecik nk beli (ala bende yg tampal kt dinding tu...ade ABC...123...alif, ba, ta) n mak dia lak ckp nnt je beli. Mak nyer xde wit, mahal...RM 5.90 tu mhl. bek beli kt kedai Rm2 so, dpt beli bnyk n jimat. Mungkinmak dia memujuk, tp mcm nk berperang la plak....Aku mcm pelik jga. Xselesa ngan keadaan tu, aku blah la...balik opis.

Sampai je opis, aku trus thumb-out n balik umah!!~ Alhamdulillah....dpt sumenyer ari ni...

Petg tu, aku baca buku, tido kejp n baca buku balik...sush nk tido sbnrnyer...bersembang lak ngan roommate aku...citer psl kisah kehidupan aku n dia...luahan perasaan n kisah perit jerih suka duka dikongsi bersama. Xcukup ngan perbualan atas katil, kami lanjutkan ke kedai makan smpi la ke pukul 12 mlm....lepas je balik rumh, aku solt n nk siap2 nk tido. tibe2 ade msj masuk!!~

"Goodnite:)" mesej dri anak lelaki makcik kedai tue....(oh! lupe. Sebelum tu aku ade bg msj say sory sbb xlyn dia mse kt kedai tue....heheheh!!!~So, dia tau la no aku..)

"Awak xtido lgi ker? Sy baru balik rumh nie...nk tido jap g. tdi g lepak ngan kwn minum2 kt kedai...." dan dia pun membals.

"Sorry baru bls msj awk....sye tinggal telefon tdi sbb sye xsangka lak awk nk msj sye. biasanya awek xrespon pun kat sye...sye g ulu yam ngan kwn tdi."

Aku terpikir...over ke aku? gersang ke smpi msj dak tu??? tp xslh kut...just say sory sbb tkut dia segan ke dpn mak dia aku xlyn dia.....hurm.....tp msj diteruskn smpi la aku tertido....huhuh!!~ sian dia.....

to be continue....

0 comments: